דברים שאתם חייבים לדעת לפני שאתם בוחרים קבלן שיפוצים

לכל אחד שעשה שיפוץ בבית, זכורה תקופה מאתגרת ומלאה לחצים, כאשר העיקרי והגדול שבהם, הוא מציאת הקבלן המבצע, הטוב והמקצועי ביותר, אשר ניתן יהיה לסמוך עליו בכל הקשור לניהול הפרויקט, מתחילתו ועד לסופו. 


רבים המקרים המדווחים על ענף השיפוצים והתופעה הנפוצה ממנה סובל – קבלנים מתחזים, העובדים ללא רישיון קבלן, אשר פגעו ועקצו לקוחות רבים ע"י תכנון לקוי ולעתים מסוכן, חוסר לקיחת אחריות על ביצוע עבודות לא תקין, חריגה מלוחות הזמנים וגם היעלמות עם הכסף אשר שולם מראש. כיצד אם כן, נדע לבחור את הקבלן המתאים ביותר? לפניכם כמה נקודות למחשבה:


רישום בפנקס הקבלנים
פנקס הקבלנים הוא רשימה בה מופיעים קבלנים מורשים, אשר עומדים בתקנות הקבלנות שנקבעו בחוק, עברו הכשרות מקצועיות רלוונטיות וצברו ידע וניסיון מקצועיים שהקנו להם את הרישיון לביצוע העבודות.
קבלן שאינו מופיע בפנקס רשם הקבלנים, אינו קבלן מוסמך!


ניסיון מקצועי והתמחויות

בהתאם לאופי הפרויקט שלכם, חשוב לוודא כי הקבלן מנוסה ומקצועי על מנת לבצע את העבודות הדרושות באופן מיטבי, כמו למשל: עבודות שלד וגמר, עבודות חשמל ואינסטלציה, יציקות בטון, איטום וכל דבר נוסף המתקיים בפרויקט. 


מומלץ לבדוק האם ביצע הקבלן פרויקטים דומים לזה שלכם, עם אנשי מקצוע מתאימים (וחוקיים) ותמיד טוב לבקש המלצות, הן מלקוחות והן מאנשי מקצוע עימם עבד.

 

הסכמים, התחייבויות ומחויבות
אמנם, תמיד יהיו אלו שחוזה חתום שווה כקליפת השום עבורם, אך עדיין, רובנו מכבדים חוזים ולכן, הכינו הסכם/ חוזה מפורט ובו יופיעו כל הפרמטרים הקשורים להצלחת הפרויקט, כמו למשל, שלבים: משך הזמן הנדרש לכל שלב (תוך לקיחת מקדם ביטחון), אופן התשלום: על מנת לוודא כי הקבלן יעמוד בהתחייבויותיו המקצועיות, חשוב לבנות ציר זמנים עפ"י שלבי התקדמות הפרויקט ועל פיהם לקבוע את גובה התשלום. כך תוכלו לוודא, כי לא שילמתם על עבודה שלא בוצעה, כמו גם, אופן ביצוע התשלום עפ"י שלבים, יוכל לאפשר לכם לעכב תשלומים, במידה ולא בוצעה העבודה על הצד הטוב ביותר. 

 

 קבלן אמין ומקצועי, יענה בחיוב לחתימה על הסכם שכזה וזה שלא, אינו מתאים להמשיך את הדרך אתכם.


היכן נמצאים הקבלנים הטובים והמומלצים?

כיום, בעידן האינטרנט, קל ביותר לאתר את איש המקצוע המתאים לכל סוג פרויקט.  אתרים מקצועיים לקבלני שיפוצים ואנשי מקצוע, בהם ניתן לפנות, אל בעלי מקצוע מומלצים באחריות, מכל רחבי הארץ, כמו גם, לצפות בגלריות תמונות מפרויקטים שונים אשר ביצעו.

 

וקטנה לסיום

מקצועי ומנוסה ככל שיהיה, אחד הפרמטרים החשובים ביותר להצלחתו של פרויקט השיפוצים שלכם הוא, כימיה עם הקבלן. יחסי אנוש ותקשורת טובה עם קבלן השיפוצים, הם חלק בלתי נפרד מהצלחת הפרויקט, שכן, כך אתם יכולים להיות בטוחים כי יש מי שמנהל את הפרויקט במקצועיות, תוך שילוב כלל אנשי המקצוע השונים, באופן בו יסיים את הפרויקט, (לעיתים) מוקדם מן הצפוי וזאת מבלי לגרוע באיכות העבודה!

 

בהצלחה!